This Sunday the Columbus Dispatch, which touts itself (despite decades of proof otherwise) as “Ohio’s Greatest Home Newspaper,” ran a terribly myopic, partisan and intentionally misleading editorial endorsement of Gov. John Kasich that bordered on journalistic and editorial malpractice.

The Columbus newspaper is owned and operated by powerful Republicans whose media empire routinely goes to bat for business, especially local Titans like The Limited, Nationwide, Worthington Industries and dozens of others, as well as carrying water for GOP politicians like Kasich.   For this, the paper has clearly earned it’s nickname, The Columbus Disgrace

The Disgrace didn’t have to run this cheap shot editorial five weeks before Election Day, as it’s coverage of one of the worst governors in state history has shown from 2010 that it would dutifully back, promote and defend the hard-right actions of a former Fox News showman and Lehman Brothers Wall Street banker, who pushed through the biggest spending bills in state history, at the expense of local governments, police, firemen, school districts and teachers who were repeatedly plundered to steal from Peter to pay Paul. Kasich maybe knows from his Bible study days that Paul was a rich man who gave his wealth away when he found Jesus. Kasich’s Pauls have done nothing of the kind. They stand with him because they know they will be enriched while others are made poorer. I don’t think the Lord looks kindly on flim-flam men like Ohio’s political Music Man, John R. Kasich.

Kasich had the luck of the Croatians when he came into office. With a GOP legislature drunk on Tea Party zeal from the 2010 election wave behind him, he was able to get all he wanted, which often came through threats and sketchy political promises. The Dispatch editorial failed to mention the FBI investigation of his brazen, bare-knuckled coupe to gain control of the Republican Party’s Central Committee.   Kasich’s successful campaign to control the committee resulted in the ouster of chairman Kevin DeWine, who oversaw the GOP sweep of statewide offices (including his own) in 2010, and the installation of Kasich-loyalist and confessed influence peddler Matt Borges, who was convicted of misuse of a public office for selling state contracts to unqualified hucksters.  Borges, the governor said, deserved a second chance. Not so for Kevin DeWine.

The Disgrace’s sunday editorial was nearly a word-for-word repetition of convenient but false talking points John Kasich has thrown out to Ohio media outlets, who chase them without ever testing the real truth behind them. Most statehouse media act like dogs chasing a stick, they run after and repeat whatever Kasich communicators spew on any given day. And the Columbus Disgrace is a major contributor to the aura that shines around John Kasich’s head like a halo gone bad.

 

Categories

Archives

Advertisement